''Latvijas Piens'' zīmols ''Trikata'' uzvarējis konkursā ''Gada preču zīme-pasaulei''

''Latvijas Piens'' zīmols ''Trikata'' uzvarējis konkursā ''Gada preču zīme-pasaulei''

Patentu valdes (PV) un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) rīkotajā konkursā „Gada preču zīme” nominācijā „Gada preču zīme - pasaulei” Latvijas lauksaimniekiem piederošā piena pārstrādes uzņēmuma Latvijas Piens zīmols „Trikata” ieguvis pirmo vietu.

 

Ramona Kalniņa, Latvijas Piens mārketinga direktore:

 

„Tas ir viens no apliecinājumiem Latvijas Piens spējai sekmīgi attīstīt siera eksportu. Mērķtiecīgi piedalījāmies konkursā, jo zīmola "Trikata" galvenā ambīcija ir iezīmēt Trikātas sieru pasaules siera kartē līdzīgi, kā to ir darījušas pasaulē pazīstamākās siera šķirnes - Edam un Gauda ieleja. Pašreiz esam veiksmīgi uzsākuši eksportu uz 11 pasaules valstīm un esam ceļā arī uz Latvijai tālāku pasaules reģionu siera tirgus iekarošanu. Esam lepni, ka "Trikata" ir latviešu lauksaimniekiem piederošs zīmols un ka nākam no Latvijas - vienas no zaļākajām valstīm pasaulē. To arī uzsvērām savā zīmola konceptā, akcentējot siera unikālo garšu un izcelsmes vietu. Šādā veidā zīmols „Trikata” sasniedz divus rezultātus: Latvijā ražota siera zīmola un Latvijas kā ražotājvalsts atpazīstamību. Abi ir būtiski faktori Latvijas piensaimniecības apliecinājumam starptautiskajā tirgū. Gūstot ārvalstu patērētāju atzinību, veicam ne tikai produktu pārdošanu, bet arī sekmējam priekšstatu par mūsu valsts kā kvalitatīvas produkcijas ražotājas veidošanu.”

 

2014. gadā Latvijas Piens  uzsāka siera ražošanas paplašināšanu, lai vietējam un eksporta tirgiem piedāvātu produktu ar augstāku pievienoto vērtību. ES tirgos produktu cenas joprojām ir zemas, un tas ietekmē ne tikai Baltijas tirgu. Latvijas Piens aktīvi strādājis, lai diversificētu tirgus riskus, fokusējoties uz siera ražošanu un  eksporta palielināšanu. Kopumā Latvijas Piens eksportē uz 11 valstīm un jau šobrīd ir skaidrs, ka šogad Skandināvija kļūst par Latvijas Piens nozīmīgāko reģionu siera eksportā. 

 

Vienlaicīgi tiek veikta jaunu eksporta tirgu izpēte. Tuvie Austrumi un Dienvidāzija ir reģioni, kuros ir augsts pārtikas importa īpatsvars, gada sākumā dalība izstādē Gulf Food Dubaijā apliecināja, ka iespējas pastāv.  Notiek jaunu, reģionam piemērotu piena produktu izstrāde. Koncentrējot resursus eksporta attīstībai, uzņēmums šogad piedalās nozīmīgās starptautiskās izstādēs: IFE Londonā, maija sākumā SIAL China, Ķīnā, rudenī plānots piedalīties vērienīgajā pārtikas izstādē Anuga Vācijā.

Anita Skudra, Latvijas Piens valdes priekšsēdētāja:

„Tas ir jauns izaicinājums uzņēmuma speciālistiem, mūsu sieram jākļūst par Latvijā ražota siera vēstnesi pasaules tirgū. Mēs zinām, ka noteicošais faktors izejai no krīzes situācijas piena nozarē Baltijā ir uzņēmumu spēja atrast jaunus eksporta tirgus, kuru apguve nav „vienas dienas jautājums, tāpēc uzņēmums paralēli veic vairāku eksporta tirgu apguvi. Izstādes izmanto arī izpētes darbam, jo resursi ir ierobežoti.”

 

Jau šogad eksporta īpatsvaru plānots palielināt līdz 50% no saražotā.  Uzņēmums mēnesī saražo apmēram 300 tonnas siera, atbilstoši tirgus pieprasījumam, ražošana tiks palielināta.  

Kopumā Latvijas piens šobrīd savu produkciju eksportē uz 11 valstīm: Lietuvu, Igauniju, Ukrainu, Vāciju, Slovākiju, Lielbritāniju, Izraēlu, Čehiju, Baltkrieviju,  Zviedriju, Somiju. Eksporta valstu TOP 3 ir Zviedrija, Somija, Ukraina. 

 

Pastāsti par šo citiem

piesakies jaunumiem e—pastā.

Apsveicam! Tu esi veiksmīgi
pieteicies mūsu jaunumu saņemšanai e—pastā!